Manuel Terapi

Manuel Terapi uygulamaları, Fizik tedavi alanında giderek daha çok kullanılan ve doğru kullanıldığında kalıcı iyileşme adına en etkili uygulamalardan biridir.

Bu uygulamalar temel olarak, hastaların şikayetleri doğrultusunda alanında uzman fizyoterapist tarafından el ile yapılan uygulamalardır. Bazen de buna ek olarak yardımcı bir takım cihazlar ile desteklenmektedir.

Manuel Terapi, özellikle kas-iskelet-sinir problemleri yaşayan tüm ortopedik vakalarda kullanılır.

Manuel Terapi, aynı zamanda etkili bir değerlendirme aracıdır. Belirli şikayetlere sahip bireylerden alınan hastalık öyküsü doğrultusunda bir takım manuel terapiye özgü değerlendirmeler ile problemin kaynağı tespit edilir. Problem tespit edildikten sonra ona uygun olan manuel terapi tekniklerine karar verilir.

Ağrının azaltılması, hareketsiz eklemlerin hareketliliğinin sağlanmasıyla birlikte günlük yaşam aktivitelerinin kolaylaştırılması, sertleşen ve işlevinde bozulmalar meydana gelen yumuşak dokuların esnekliğinin ve kalitesinin tekrar yükseltilmesi gibi durumlar, Manuel Terapinin en temel etki alanları arasındadır.

• Kronik ağrı
  • bel-boyun fıtıkları
  • kireçlenme (osteoartrit)
  • donuk omuz
  • fibromiyalji
  • sinir sıkışmaları
  • duruş bozuklukları
  • spor yaralanmaları
  • menisküs yaralanmaları
  • bağ yaralanmaları (ön çapraz bağ vb.)
  • kas yaralanmaları
  • kırık sonrası
  • tenisçi dirseği (lateral epikondilit)
  • golçü dirseği (medial epikondilit) gibi başlıca sağlık sorunları manuel terapinin en sık kullanıldığı durumlardır.
ÜSTE DÖN